Shop Mobile More Submit  Join Login
The Lich by Dystoper The Lich by Dystoper
First shown at EasterCon 2013 - this image is a combination of several influences. In particular - withered lilies and the Black Mountains around Abergavenny in Wales. It is based on the popular myth of the Lich - an undead magician or king striving for eternal life.
Add a Comment:
 
:icongraphicsigma-x:
GraphicSigma-X Featured By Owner Sep 1, 2016
N-n-n-n-nightmares *shivers*
Reply
:iconoffermoord:
offermoord Featured By Owner Feb 20, 2015
Featured in our monthly journal :iconthe-freek-show:
FREEK-SHOW-FEATURE # 57
Reply
:iconbannerwolf:
BannerWolf Featured By Owner Aug 9, 2013
WOW this is SO COOL
Reply
:icondystoper:
Dystoper Featured By Owner Nov 1, 2013  Professional General Artist
Cheers heaps mate!
Reply
:iconstar7934:
Star7934 Featured By Owner Jun 4, 2013
This is very cool. I love the detail and addition of texture. Captivating and that right tang of creepy ;3
Reply
:icondystoper:
Dystoper Featured By Owner Nov 1, 2013  Professional General Artist
Thanks heaps - cheers for the detailed comment - like to know what's working and what's not ;)
Reply
:iconmichael-ellis:
Michael-Ellis Featured By Owner Apr 16, 2013  Professional Traditional Artist
Outstanding
Reply
:icondystoper:
Dystoper Featured By Owner Apr 20, 2013  Professional General Artist
Cheers so much Michael :)
Reply
:iconmissgrib:
MissGrib Featured By Owner Apr 16, 2013   Digital Artist
Awesome work !!
Reply
:icondystoper:
Dystoper Featured By Owner Apr 20, 2013  Professional General Artist
Cheers so much mate! Really dig your dark manip's :D
Reply
:iconmissgrib:
MissGrib Featured By Owner Apr 22, 2013   Digital Artist
You're most welcome !!... and thank you :D
Reply
:iconnilo-cortex:
Nilo-Cortex Featured By Owner Apr 15, 2013  Hobbyist General Artist
Quite the macabre feel, I love it!
Reply
:icondystoper:
Dystoper Featured By Owner Apr 20, 2013  Professional General Artist
Cheers again Nilo - you rock :D
Reply
:iconnilo-cortex:
Nilo-Cortex Featured By Owner Apr 22, 2013  Hobbyist General Artist
Keep on keeping on friend!
Reply
:icontruemefista:
TrueMefista Featured By Owner Apr 15, 2013  Hobbyist General Artist
omg
cutest lich ever
Reply
:icondystoper:
Dystoper Featured By Owner Apr 20, 2013  Professional General Artist
Cheers! I'm sure it would appreciate hearing that ;)
Reply
:icontruemefista:
TrueMefista Featured By Owner Apr 20, 2013  Hobbyist General Artist
^^
I like liches
Reply
:iconoffermoord:
offermoord Featured By Owner Apr 15, 2013
Absolutely fantastic!
and yes, he truly is our everlasting king...
Reply
:icondystoper:
Dystoper Featured By Owner Apr 20, 2013  Professional General Artist
Cheers mate! I'm sure he can't do any worse than our current politicians ;)
Reply
:iconoffermoord:
offermoord Featured By Owner Apr 21, 2013
hahaha, I'd vote for him anytime, at least he's honest ;)
Reply
:icondreamsinstatic:
dreamsinstatic Featured By Owner Apr 5, 2013
Your fantastic work has been featured in Friday Night Features.
Reply
:icondystoper:
Dystoper Featured By Owner Apr 8, 2013  Professional General Artist
Wow! Thanks so much mate - it's truly an honour :)
Reply
:iconorfea168:
orfea168 Featured By Owner Apr 4, 2013
Amazing work :)
Reply
:icondystoper:
Dystoper Featured By Owner Apr 8, 2013  Professional General Artist
Cheers heaps Orfea :)
Reply
:iconnomansnodead:
NOMANSNODEAD Featured By Owner Apr 3, 2013  Professional Digital Artist
incredible.. what a nice crown!
Reply
:icondystoper:
Dystoper Featured By Owner Apr 8, 2013  Professional General Artist
Cheers heaps my man - I'd give you the crown if I could ;)
Reply
:iconbloodlesssnow:
BloodlessSnow Featured By Owner Apr 3, 2013  Hobbyist Traditional Artist
This is just awesome!! havent drawn any skulls in a while, this has given me a serious itch to draw something gnarly again! Thanks for sharing this with us bro, it must be hard to walk dragging those big ol' bags of talent around with ya! ;-)
Reply
:icondystoper:
Dystoper Featured By Owner Apr 8, 2013  Professional General Artist
Haha! Cheers bro - you really do me too much honour. But, yeah, walking round with a big-ole-grin now - so thankyou heaps :D
Reply
:iconmonaparvin:
MonaParvin Featured By Owner Apr 2, 2013
Such an amazing work my friend i love your works :)
Reply
:icondystoper:
Dystoper Featured By Owner Apr 8, 2013  Professional General Artist
Cheers heaps Mona - love your watercolours heaps mate :D
Reply
:icongreatblade12:
greatblade12 Featured By Owner Apr 2, 2013  Student Digital Artist
Awesome!
Reply
:icondystoper:
Dystoper Featured By Owner Apr 2, 2013  Professional General Artist
Thanks as always mate - you're awesome :D
Reply
:icongreatblade12:
greatblade12 Featured By Owner Apr 2, 2013  Student Digital Artist
thank you! :D
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
April 2, 2013
Image Size
196 KB
Resolution
900×636
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
4,515
Favourites
235 (who?)
Comments
33

License

Creative Commons License
Some rights reserved. This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.
×